dilluns, 11 de gener del 2021

RECEPTE TARTA GELADA DE MOUSSE DE CAFÈ

RECEPTE TARTA GELADA DE MOUSSE DE CAFÈ O TIRAMISÚ DE CAFÈ

INGREDIENTS:

400ml nata per muntar (2 bricks de 200 ml)

200g aprox. Llet evaporada

2cdes cafè soluble

Llet condensada 250g

250g formatge cremós (tipus Filadèlfia light)

100g sucre

Coquetes bambes (bescuits de soletilla)

½ tasseta de licor de cireres

2 tassetes de cafè


Teníem llet condensada i evaporada obertes que ens havien sobrat d'unes altres postres i vaig pensar de fer la recepta que no necessitàs forn, només gelera. Volia fer un tiramisú però... I me vaig treure del barret aquesta recepte per sorprendre a la meva germana, la cosina i els seus respectius fills.


ELABORACIÓ:

Se bat la llet evaporada ben freda (jo l'he posada prèviament 5-10 minuts al congelador).


Problema: malauradament hi havia menys llet evaporada de la que esperava i necessitava, per la qual cosa hi he afegit 2 bricks de nata per muntar (200g per 2) que teníem a la gelera.


Quan ha pujat la nata-llet evaporada he afegit el sucre, el formatge cremós, dues cullerades soperes de cafè soluble i la llet condensada. He mesclat bé tot amb la batedora i he reservat aquesta crema dins de la gelera.


He colocat una capa de coquetes bambes banyades amb el cafè i el licor dins del motlle desmuntable. He afegit una capa de la crema, una altra capa de coquetes i una altra de crema.


Ho he posat al congelador unes 3 o 4 hores. Millor com més temps, jo ho vaig deixar per al dia següent.


Abans de servir vaig afegir cacau en pols per damunt com a decoració, i bon profit!...




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada